Informatologia, Vol. 40 No. 4, 2007.
Izvorni znanstveni članak
SUVREMENI NOSAČI SLIKE I ZVUKA U FUNKCIJI ISTOVREMENOG DOŽIVLJAVANJA LIKOVNIH I GLAZBENIH UMJETNIČKIH DJELA
Janja Črčinovič Rozman
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Matjaž Duh
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
Obrađuju se mogućnosti povezivanja doživljavanja glazbenih i likovnih umjetničkih poruka, posredstvom suvremenih kvalitetnih nosača zvuka i slike, kod učenika nižih razreda osnovne škole. Posebna pozornost usmjerena je aktivnom prihvaćanju izabranih umjetničkih djela iz područja svjetske likovne i glazbene baštine, te stvaralačkoj reakciji koja treba uslijediti nakon doživljaja. Na području glazbe nastaju osjećaji koji su potaknuti glazbenim elementima i strukturama, dok na području likovne kulture nastaju osjećaji povezani s doživljavanjem skladnosti i izražajnosti likovnih elemenata. Cilj empirijskog istraživanja bio je ustanoviti sposobnost učenika za povezivanje likovnog i glazbenog područja, proučavanje doživljaja i reakcije kvalitetno prezentiranih glazbenih i likovnih djela. Praktična provjera teoretskih pretpostavki bila je izvedena na uzorku učenika razredne nastave osnovne škole u dobi između 6 i 11 godina. Prilikom povezivanja istovremenog doživljavanja glazbenih i likovnih djela u većem je broju primjera uočena statistički značajna razlika doživljavanja između mlađih i starijih učenika.
Ključne riječi
aprecijacija; simultani doživljaj umjetnosti i glazbe; audio i vizualni mediji; osnovna škola
Hrčak ID:
21529
URI
Datum izdavanja:
27.12.2007.
Posjeta: 2.001 *