Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SUVREMENI NOSAČI SLIKE I ZVUKA U FUNKCIJI ISTOVREMENOG DOŽIVLJAVANJA LIKOVNIH I GLAZBENIH UMJETNIČKIH DJELA

Janja Črčinovič Rozman ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Matjaž Duh ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 104 Kb

str. 276-283

preuzimanja: 524

citiraj


Sažetak

Obrađuju se mogućnosti povezivanja doživljavanja glazbenih i likovnih umjetničkih poruka, posredstvom suvremenih kvalitetnih nosača zvuka i slike, kod učenika nižih razreda osnovne škole. Posebna pozornost usmjerena je aktivnom prihvaćanju izabranih umjetničkih djela iz područja svjetske likovne i glazbene baštine, te stvaralačkoj reakciji koja treba uslijediti nakon doživljaja. Na području glazbe nastaju osjećaji koji su potaknuti glazbenim elementima i strukturama, dok na području likovne kulture nastaju osjećaji povezani s doživljavanjem skladnosti i izražajnosti likovnih elemenata. Cilj empirijskog istraživanja bio je ustanoviti sposobnost učenika za povezivanje likovnog i glazbenog područja, proučavanje doživljaja i reakcije kvalitetno prezentiranih glazbenih i likovnih djela. Praktična provjera teoretskih pretpostavki bila je izvedena na uzorku učenika razredne nastave osnovne škole u dobi između 6 i 11 godina. Prilikom povezivanja istovremenog doživljavanja glazbenih i likovnih djela u većem je broju primjera uočena statistički značajna razlika doživljavanja između mlađih i starijih učenika.

Ključne riječi

aprecijacija, simultani doživljaj umjetnosti i glazbe, audio i vizualni mediji, osnovna škola

Hrčak ID:

21529

URI

https://hrcak.srce.hr/21529

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.117 *