Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.14.1.2019.02
PRIRODOZNANSTVENA PISMENOST BUDUĆIH UČITELJA – TEMELJ KVALITETNOGA PRIRODOSLOVNOGA OBRAZOVANJA
Alena Letina
orcid.org/0000-0001-7065-6660
; Učiteljski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U ovome se radu razmatra prirodoznanstvena pismenost učitelja i njegova važ- nost za prirodoslovno obrazovanje. U tu svrhu predstavljeni su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi razinu prirodoznanstvene pismenosti studenata prve godine uči- teljskoga studija (N = 140). Rezultati istraživanja pokazuju kako je interes studenata za znanost i znanstvena istraživanja zadovoljavajuć. Stavovi prema znanosti su pozi- tivno usmjereni, a informiranost o određenim znanstvenim područjima je djelomična i kao takva ne odgovara razini prirodoznanstvene pismenosti koju bi budući učite- lji trebali imati. Kod studenata se uočava konceptualno nerazumijevanje pojedinih znanstvenih pojmova. Budući da se odgovarajuća razina prirodoznanstvene pisme- nosti učitelja smatra važnom pretpostavkom razvoja prirodoznanstvene pismenosti učenika, na temelju rezultata ovoga istraživanja dane su preporuke za njezin razvoj u okviru programa inicijalnoga formalnog obrazovanja budućih učitelja.
Ključne riječi
obrazovanje budućih učitelja; prirodoznanstvena pismenost; prirodoslovno obrazovanje; znanost.
Hrčak ID:
233165
URI
Datum izdavanja:
30.1.2020.
Posjeta: 1.665 *