Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.6
AKTIVNOSTI MLADIH U DRUŠTVENOJ ZAJEDNICI – MIŠLJENJE STUDENATA (BUDUĆIH UČITELJA I NASTAVNIKA)
Marina Diković
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Republika Hrvatska
Tina Drenjančević
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Republika Hrvatska
Sažetak
Sudjelovanje mladih u aktivnostima društvene zajednice jedan je od važnih aspekata aktivnoga građanstva. Razvija se Građanskim odgojem i obrazovanjem koji se u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu provodi od 2014. kao obvezno područje kojemu je cilj, između ostaloga, usvojiti kompetencije za uključivanje u aktivnosti društvene zajednice. Cilj istraživanja u radu bio je ispitati mišljenje studenata (budućih učitelja i nastavnika) o učeničkom dostizanju ishoda učenja s obzirom na znanje, vještine i stavove na temelju Kurikuluma za međupredmetnu temu Građanski odgoj i obrazovanje za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj (10/2019). U istraživanju je sudjelovalo 109 studenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Za potrebe ovoga istraživanja studenti su podijeljeni u dvije grupe, oni koji su se samoprocijenili kao aktivni i oni koji se smatraju neaktivnima u društvenoj zajednici. Više razlika postoji u mišljenju studenata o dostizanju ishoda učenja s obzirom na znanje, zatim ishoda učenja s obzirom na vještine, ali ne postoje razlike u mišljenju o dostizanju ishoda učenja s obzirom na stavove. Studenti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti bolje procjenjuju ishode učenja s obzirom na znanje, vještine i stavove. Potrebno je da djeca i mladi prakticiraju aktivno građanstvo kako bi mogli oblikovati stavove kao važan segment građanske kompetencije.
Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje; ishodi učenja; mišljenje studenata; zajednica
Hrčak ID:
233541
URI
Datum izdavanja:
2.12.2019.
Posjeta: 4.281 *