Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM

Luka Pongračić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 148 Kb

str. 87-97

preuzimanja: 1.323

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 78 Kb

str. 98-98

preuzimanja: 127

citiraj


Sažetak

Ovaj je rad pregled i analiza recentne strane i domaće literature i istraživanja u svezi kompetencija i osobina nastavnika koje su mu potrebne kako bi uspješno upravljao razredom te tako ostvario najbolji učinak u odgojno obrazovnome procesu. Prikazuju se stilovi odgoja i poželjne osobine koje pozitivno utječu na odnos učenik-nastavnik te na razvoj pozitivnih i zdravih odnosa u razrednoj okolini, a poseban je naglasak na komunikacijskim kompetencijama. Analizirane su uloge verbalne i neverbalne komunikacije te važnost razvoja komunikacijske kompetencije. Glavni je cilj ovoga rada prikazati potrebe suvremene nastave i opisati kompetencije i osobine koje treba imati nastavnik u suvremenoj nastavi kako bi u što većoj mjeri zadovoljio potrebe učenika. Važno je predstaviti razvoj komunikacijske kompetencije radi poboljšanja kvalitete, učinkovitosti i kulture komunikacije. Rad predstavlja, analitički analizira i prikazuje istraživanja u svijetu i Republici Hrvatskoj koja su utemeljena na kompetencijama potrebnim za uspješno vođenje nastave, kao i nova istraživanja vezana uz osobine nastavnika koje su se pokazale važnim čimbenikom u uspješnosti izvođenja nastave. Važno je istaknuti suvremene kompetencije nastavnika i naglasiti tendencije suvremene pedagoške teorije i prakse usmjeravanja nastave na učenika, poticajnog pristupa, konstruktivističkoga pristupa, razvoja aktivnoga učenja i odmaka od višestoljetnoga zastoja u metodičkim postavkama nastave koja učenike čini pasivnim sudionicima. Potrebno je napraviti odmak od nastavnoga procesa usmjerenoga na frontalnu nastavu, ex catedra poučavanje te nedostatak korištenja suvremenih metoda rada s učenicima, a sve kao rezultat nedostatka kompetencija i osobina potrebnih za razvoj u suvremenoga i uspješnoga nastavnika.

Ključne riječi

aktivno učenje; kompetencije; komunikacija; nastavnik; osobine; suvremena nastava

Hrčak ID:

234849

URI

https://hrcak.srce.hr/234849

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.604 *