Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

KOMPARATIVNA ANALIZA KURIKULUMA OSNOVNOŠKOLSKE NASTAVE POVIJESTI U HRVATSKOJ I ENGLESKOJ

Max Marschhauser ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 82 Kb

str. 93-100

preuzimanja: 723

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 57 Kb

str. 101-101

preuzimanja: 219

citiraj


Sažetak

Rad prikazuje razlike između osnovnoškolske nastave povijesti u Hrvatskoj i Engleskoj, prema sadržajima osnovnih obrazovnih dokumenata tih država, a koji se odnose na samu nastavu. To su engleski kurikulum nastave povijesti (National curriculum in England: history programmes of study) te hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum i Nastavni plan i program za osnovnu školu, a govori i o aktualnom prijedlogu kurikularne reforme u Republici Hrvatskoj. Nakon početnog objašnjavanja kulturnih razlika do kojih dolazi u ova dva sustava obrazovanja nastave povijesti, rad donosi kronološki prikaz razlika u sadržajima o kojima se učenici poučavaju. Zatim, rad objašnjava još neke razlike u ta dva sustava, poput prilagođenosti dobi učenika za pojedine nastavne sadržaje, odnosa nastave prema kontroverznim povijesnim temama i odnosu lokalne, nacionalne i globalne nastave povijesti.U pisanju rada korišteni su originalni obrazovni dokumenti te je donesena njihova temeljita analiza prema navedenim točkama.

Ključne riječi

nastava povijesti; kurikulum; Hrvatska; Engleska; obrazovni stupnjevi; kontroverzne teme

Hrčak ID:

234867

URI

https://hrcak.srce.hr/234867

Datum izdavanja:

21.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.068 *