Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike

Marija Turk Sakač orcid id orcid.org/0009-0007-0986-2415 ; Osnovna škola Ivan Benković, Dugo Selo, Hrvatska
Blaženka Filipan - Žignić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 356 Kb

str. 454-468

preuzimanja: 289

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 439-453

preuzimanja: 872

citiraj


Sažetak

Danas smo svjedoci da u komunikaciji novim medijima (Facebook, WhatsApp i sl.) dolazi do ispreplitanja govora, pisma i slike, a pisani tekstovi u novim medijima nerijetko sadrže elemente usmenoga govora i razgovornoga stila, pa ih stoga Crystal (2006) naziva Netspeakom. Uporaba novih medija dovela je tako do jezičnih promjena na svim lingvističkim razinama, a učestalim razlogom uporabe karakterističnih elemenata javlja se jezična ekonomija koju nerijetko uzrokuju tehnološka ograničenja, tj. ograničenja broja znakova u nekim uslugama novih medija, želja za brzinom komunikacije te uštedom vremena i/ili novca.
Mladež već od ranih dana postaje najvjernijim korisnicima novih medija. Zbog brojnih kritika na njihovu pismenost i poznavanje standardnoga jezika, istražili smo procjene 401 učenika 8. razreda o zastupljenosti elemenata jezika novih medija u njihovim tekstovima pisanim kako za potrebe škole, tako i u slobodno vrijeme.
Rezultati istraživanja pokazali su da učenici elemente jezika novih medija statistički značajno više rabe u novim medijima u slobodno vrijeme, negoli u pisanim radovima za potrebe škole, bez obzira na spol i županiju u kojoj žive.

Ključne riječi

elementi jezika novih medija; jezik novih medija; pisani radovi učenika 8. razreda; pismenost mladih

Hrčak ID:

234965

URI

https://hrcak.srce.hr/234965

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.371 *