Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3322
Utjecaj osobina učitelja na učenička postignuća: metaanalitička studija
Şahin Danişman
; Düzce University, Education Faculty, Department of Mathematics Education, 81620, Düzce, Turkey
Mustafa Güler
orcid.org/0000-0002-4082-7585
; Trabzon University, Fatih Faculty of Education, Department of Mathematics Education,61300, Trabzon, Turkey
Engin Karadağ
; Akdeniz University, Faculty of Education, Department of Educational Science, 07058, Antalya, Turkey
Sažetak
Pretpostavljajući da osobine učitelja imaju utjecaj na rezultate učenja, istraživanjem
su se ispitali stavovi te su izneseni statistički dokazi i rezultati istraživanja. U ovoj
metaanalitičkoj studiji osobine učitelja određene su na temelju postojeće literature na
osnovi koje su analizirani odnosi osobine učitelja i učeničkih postignuća. Analitički
protokol pregleda literature pokriva u cijelosti 1,042 međuovisne vrijednosti
pronađenih u 209 neovisnih istraživačkih članaka ili teza/ disertacija, koje uključuju
3 225 488 sudionika istraživanja. Rezultati primjene modela slučajnoga učinka
pokazuju da osobine učitelja imaju nizak pozitivan utjecaj na učenička postignuća.
Pozitivni utjecaji analizirani su u okviru učiteljskih vještina i kvalifikacija. U
kontekstu sadržajnih elemenata učiteljskih vještina posljedice svih dimenzija unutar
okvira pokazale su se značajnima. Preciznije, pokazalo se da na učenička postignuća
ponajviše utječu učiteljske osobne kvalitete, dok je najmanji učinak ostavljao proces
upravljanja učenjem. U svjetlu ovih zaključaka dane su određene sugestije i preporuke
za buduća istraživanja
Ključne riječi
metaanaliza; učeničko postignuće; učiteljske osobine
Hrčak ID:
235902
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.820 *