Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3303
Tumačenje uloge metakognicije i teorije uma u akademskim postignućima studenata u Turskoj: testiranje pomoću dva medijacijska modela
UTKUN AYDIN
orcid.org/0000-0002-1380-5911
; Mathematics,College of Engineering and Technology, American University of the Middle EastP.O. Box 220 Dasman, 15453, Kuwait
MERİÇ ÖZGELDİ
orcid.org/0000-0002-4623-9397
; Mathematics and Science Education,Faculty of Education, Mersin University33110, Mersin, Turkey
Sažetak
Pretpostavljajući da osobine učitelja imaju utjecaj na rezultate učenja, istraživanjem
su se ispitali stavovi te su izneseni statistički dokazi i rezultati istraživanja. U ovoj
metaanalitičkoj studiji osobine učitelja određene su na temelju postojeće literature na
osnovi koje su analizirani odnosi osobine učitelja i učeničkih postignuća. Analitički
protokol pregleda literature pokriva u cijelosti 1,042 međuovisne vrijednosti
pronađenih u 209 neovisnih istraživačkih članaka ili teza/ disertacija, koje uključuju
3 225 488 sudionika istraživanja. Rezultati primjene modela slučajnoga učinka
pokazuju da osobine učitelja imaju nizak pozitivan utjecaj na učenička postignuća.
Pozitivni utjecaji analizirani su u okviru učiteljskih vještina i kvalifikacija. U
kontekstu sadržajnih elemenata učiteljskih vještina posljedice svih dimenzija unutar
okvira pokazale su se značajnima. Preciznije, pokazalo se da na učenička postignuća
ponajviše utječu učiteljske osobne kvalitete, dok je najmanji učinak ostavljao proces
upravljanja učenjem. U svjetlu ovih zaključaka dane su određene sugestije i preporuke
za buduća istraživanja.
Ključne riječi
metaanaliza; učeničko postignuće; učiteljske osobine
Hrčak ID:
235901
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.723 *