Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3205
Studija predavanja u svrhu razvoja geometrijskih mentalnih navika nastavnika
Deniz Ozen Unal
orcid.org/0000-0002-9279-3452
; Aydin Adnan Menderes University, Faculty of EducationMain Campus, 09010, Efeler-Aydin, Turkey
Nilüfer Yavuzsoy Köse
orcid.org/0000-0001-7407-7498
; Anadolu University, Faculty of EducationYunus Emre Campus, 26470, Tepebasi-Eskisehir, Turkey
Sažetak
Glavni cilj ove studije je proučavanje razvoja geometrijskoga razmišljanja učitelja
matematike u osnovnim školama. Kako bi se to postiglo, model istraživanja definiran
je kao studija predavanja. Proces provedbe studije proveden je uz sudjelovanje
pet nastavnika matematike iz različitih škola. Prvo je s nastavnicima održano
pet tjedana seminara. Kao dio ovoga procesa, studija predavanja objašnjena je
teorijskim okvirom geometrijskih mentalnih navika te je isti primijenjen u praksi.
Zatim je izvedena studija predavanja koja je trajala oko tri mjeseca. Prikupljanje
podataka provedeno je pomoću nekoliko alata za prikupljanje podataka, a analiza
podataka izvedena je pomoću modela videoanalize koju su razvili Powell, Francisco
i Maher (2003). Kao rezultat ovoga istraživanja, geometrijsko razmišljanje
nastavnika poboljšalo se tijekom studije predavanja. U procesu od prve do sedme
studije predavanja, primijetili smo poboljšanje matematičkoga jezika kojim se
koriste nastavnici, njihova objašnjenja, pitanja učenika u učionici, kao i aktivnosti
i zadatke koje su nastavnici stvorili na temelju geometrijskih mentalnih navika
za relevantne pojmove. U procesima učenja, promatrali smo i nastavnike kako
razmatraju i vrednuju ove komponente te ih uključuju u planiranje i provedbu
svojih satova geometrije. Nakon studija predavanja, nastavnici su također
razmatrali geometrijske navike u vlastitim školskim okruženjima i razmišljali o
procesu učenja putem pripremljenih aktivnosti i problema koji su se tad definirali
Ključne riječi
geometrijske mentalne navike; geometrijsko razmišljanje; profesionalno usavršavanje nastavnika; studija predavanja
Hrčak ID:
235894
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.780 *