Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3421
Implementacija dokimoloških rješenja u primarnom obrazovanju državnih škola
Nikola Jagrović
orcid.org/0000-0003-0667-6370
; Matija Gubec International SchoolDavorina Bazjanca 2, 10 000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti dokimološka rješenja u državnim i nekim
alternativnim školama te ispitati mišljenja i procjene učitelja o mogućnosti i potrebi
implementacije dokimoloških rješenja iz nekih alternativnih škola u državne škole.
Svrha rada jest unaprjeđenje postojećih dokimoloških rješenja u državnim školama.
Istraživanje je longitudinalno i provedeno je u pet alternativnih i u državnim
školama u gradu Zagrebu. Korištena je metodološka triangulacija. U kvalitativnoj
fazi istraživanja iz 2011. godine, sudjelovalo je 17 ispitanika, a u kvantitativnoj fazi
istraživanja 2018. godine, 159 ispitanika. U prvoj fazi za prikupljanje podataka
korištena je studija slučaja i intervju, a za drugu je konstruiran anketni upitnik
– Dokimološki modeli i rješenja. Ispitivanje nije pokazalo značajnije razlike u
mišljenjima učiteljica i učitelja o istim dokimološkim rješenjima 7 godina kasnije.
Rezultati pokazuju kako učitelji alternativnih škola pozitivnije procjenjuju mogućnost
i potrebu implementacije, a postojeće načine praćenja i ocjenjivanja u državnoj
školi treba osuvremeniti alternativnim dokimološkim rješenjima poput godišnjega
izvještaja, portfolija i Montessori materijala
Ključne riječi
alternativne škole; državne škole; praćenje i ocjenjivanje; primarno obrazovanje; specifična dokimološka rješenja
Hrčak ID:
235896
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.835 *