Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3278

Razvoj percepcijskih ljestvica za pojam integrala

Özkan Ergene orcid id orcid.org/0000-0001-5119-2813 ; Faculty of Education, Sakarya University, Department of Mathematics Education54300 Hendek, Sakarya, Turkey
Ahmet Şükrü Özdemir ; Atatürk Faculty of Education, Marmara University34722 Kadıköy, Istanbul, Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 286 Kb

str. 1181-1211

preuzimanja: 440

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 286 Kb

str. 1181-1211

preuzimanja: 282

citiraj


Sažetak

Primjene konceptualnoga poučavanja u nastavi Matematike utječu na učeničku
percepciju glede samog pojma koji se poučava, kao i na promjene u pogledu njihovog
straha od matematike i stavu o matematici. Stoga se u literaturi naglašava činjenica
da ne postoji dovoljno ljestvica za pojedine pojmove, a koji se tiču mjerljivih varijabli u
nastavi Matematike kao što su stavovi ili strah od matematike. Cilj ovoga istraživanja
jest razviti valjan i pouzdan alat za mjerenje stavova, straha i korisnosti u odnosu
na učeničke percepcije pojma integrala. Podatci korišteni u ovome istraživanju, u
kojemu su pomno odijeljene razvojne faze ljestvice, prikupljeni su od 565 studenata
odgojno-obrazovnih programa matematike za osnovnu i srednju školu na tri različita
javna sveučilišta u turskoj regiji Marmara, a koji su u svojoj nastavi Matematike
učili o pojmu integrala. Primijenjena ljestvica potvrđena je sljedećim: stručnim
mišljenjima o sadržajnoj valjanosti, eksplorativnom faktorskom analizom (EFA)
i konfirmativnom faktorskom analizom (CFA) za faktorsku valjanost, analizom
diskriminantne i konvergentne valjanosti za konstruktnu i kriterijsku valjanost te
postupcima interne konzistencije i kompozitne pouzdanosti. Istraživanjem smo razvili
Percepcijsku ljestvicu za pojam integrala (PCI ljestvicu) koja sadrži 20 tvrdnji i tri
faktora (strah, stav, korisnost) s Likertovom ljestvicom od 5 stupnjeva. Smatramo da
će ovo istraživanje doprinijeti postojećim saznanjima na ovome području s obzirom
da u relevantnoj literaturi trenutačno ne postoji neka druga ljestvica za mjerenje
učeničkih percepcija o pojmu integrala. Zbog manjka pojmovno temeljenih mjernih
ljestvica u literaturi o nastavi Matematike, ovim istraživanjem također se promiče
ideja o nužnosti razvoja pojmovno temeljenih mjernih ljestvica

Ključne riječi

integral; korisnost; razvoj mjerne ljestvice; stav; strah

Hrčak ID:

235903

URI

https://hrcak.srce.hr/235903

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.724 *