Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3352
Korelati sindroma izgaranja među beogradskim studentima medicine - studija presjeka
Jelena Bogdan Ilić Živojinović
orcid.org/0000-0001-7607-1313
; Institute of Hygiene and Medical Ecology, Faculty of Medicine, University of BelgradeDr Subotica 8, 11000 Belgrade, Serbia
Dušan Backović
orcid.org/0000-0002-3373-3628
; Institute of Hygiene and Medical Ecology, Faculty of Medicine, University of BelgradeDr Subotica 8, 11000 Belgrade, Serbia
Ivan Soldatović
orcid.org/0000-0003-4893-1683
; Institute of Medical Statistics and Informatics, Faculty of Medicine, University of BelgradeDr Subotića 15, 11000 Belgrade, Serbia
Goran Belojević
; Institute of Hygiene and Medical Ecology, Faculty of Medicine, University of BelgradeDr Subotica 8, 11000 Belgrade, Serbia
Sažetak
Glavni cilj: još uvijek postoje praznine u znanju o čimbenicima koji utječu na burnout
(sindrom izgaranja) među studentima medicine. Ova studija ispituje odnos između
duljine medicinskih studija, akademskoga postignuća, samoprocjene zdravlja i
izgaranja. Uzorak: Primijenili smo anonimni upitnik među 769 studenata druge
godine i šeste godine (69,2 % žena) radi prikupljanja podataka o dobi, spolu, duljini
studija, prosječnoj ocjeni i samoprocjeni o mentalnom i tjelesnom zdravlju. Studenti
su ispunili Maslach Burnout Inventory upitnik (MBI) o emocionalnoj iscrpljenosti
(EE), depersonalizaciji (DP) i osobnim postignućima (PA). Studenti druge godine
doživjeli su veću emocionalnu iscrpljenost i depersonalizaciju i niže osobno postignuće
u usporedbi sa studentima šeste godine (MBI ocjene - EE /29,03 %, 11,02 nasuprot
16,23 ± 5,95 /; DP / 32,26 ±7,18 nasuprot 23,73 ± 10,91 / PA / 13,93 ± 5,82 nasuprot
30,46 ± 7,91 / svi p <0,001). Pogoršanje samoprocjene mentalnoga i tjelesnoga
zdravlja u odnosu na razdoblje prije istraživanja pozitivno se odnosilo na rezultate
na EE (ρ = 0,381 i 0,257, i potkategorije DP (ρ = 0,296, odnosno 0,209, respektivno)
i negativno na potkategoriju PA (ρ =-0.211, odnosno -0.121, svi p <0,001). Što je viša
prosječna ocjena, to je bila niža depersonalizacija i viši osobni uspjeh među ispitanim
studentima (ρ = -0.094, odnosno 0,121; p <0,05). Zaljučak: Sindrom izgaranja
izraženiji je među studentima prve godine medicine u odnosu na studente završne
godine studija. Bolje akademsko postignuće zaštita je od izgaranja, a samoprocjena
tjelesnoga i mentalnoga zdravlja visoko je u korelaciji sa simptomima izgaranja
Ključne riječi
mentalno zdravlje; sindrom izgaranja; stres; student
Hrčak ID:
235895
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.583 *