Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3150
Socijalnopedagoška obilježja učenika kojima treba dodatna pomoć u učenju i korekciji ponašanja: elementi školskoga preventivnog programa
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; University of Rijeka, Faculty of Teacher EducationSveučilišna Avenija 6, 51000 Rijeka, Croatia
Orjana Marušić Štimac
; Primary school „Nikola Tesla“Trg Ivana Klobučarića 1, 51000 Rijeka, Croatia
Iva Galović
; Primary school „Nikola Tesla“Trg Ivana Klobučarića 1, 51000 Rijeka, Croatia
Sažetak
Cilj je rada ispitati neka sociodemografska, pedagoška i ponašajna obilježja učenika
te ih dovesti u relaciju s procjenom potrebe za dodatnom pomoći u učenju i za
korekcijom ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 300 učenika od prvog do osmog
razreda osnovne škole iz Rijeke. Anonimne i dobrovoljne procjene davali su njihovi
razrednici. Istraživanje je pokazalo da u većoj mjeri dodatnu pomoć u učenju trebaju
stariji i nepopularniji učenici, učenici slabijega akademskog uspjeha, lošijega SES-a,
pri čemu je zastupljenost oba spola podjednaka. Kod navedenih/spomenutih učenika
ne uočava se obrazac prosocijalno-suradničkoga ponašanja koji je prisutan u
ponašanju njihovih vršnjaka kojima nije potrebna pomoć u učenju. Rezultati
su pokazali da dodatnu pomoć u korekciji ponašanja podjednako trebaju učenici
svih dobi i oba spola, učenici slabijega uspjeha, nepopularniji i lošijeg SES-a. Ovi
se učenici ponašaju prema pobjeđujuće-agresivnom obrascu za razliku od njihovih
vršnjaka kojima ne treba korekcija u ponašanju. Razmjerno je više učenika kojima
treba dodatna pomoć u učenju među onim učenicima kojima treba dodatna pomoć u
korekciji ponašanja. Rezultati mogu biti korisni pri planiranju elemenata preventivnih
školskih programa koji se preporučuju s obzirom na dobivene pokazatelje
Ključne riječi
obrasci ponašanja u sukobima; problemi u ponašanju; prosocijalno i agresivno ponašanje; teškoće u učenju; učenici s teškoćama
Hrčak ID:
235899
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.836 *