Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3150

Socijalnopedagoška obilježja učenika kojima treba dodatna pomoć u učenju i korekciji ponašanja: elementi školskoga preventivnog programa

Nataša Vlah orcid id orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher EducationSveučilišna Avenija 6, 51000 Rijeka, Croatia
Orjana Marušić Štimac ; Primary school „Nikola Tesla“Trg Ivana Klobučarića 1, 51000 Rijeka, Croatia
Iva Galović ; Primary school „Nikola Tesla“Trg Ivana Klobučarića 1, 51000 Rijeka, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 366 Kb

str. 1298-1331

preuzimanja: 264

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 366 Kb

str. 1295-1331

preuzimanja: 223

citiraj


Sažetak

Cilj je rada ispitati neka sociodemografska, pedagoška i ponašajna obilježja učenika
te ih dovesti u relaciju s procjenom potrebe za dodatnom pomoći u učenju i za
korekcijom ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 300 učenika od prvog do osmog
razreda osnovne škole iz Rijeke. Anonimne i dobrovoljne procjene davali su njihovi
razrednici. Istraživanje je pokazalo da u većoj mjeri dodatnu pomoć u učenju trebaju
stariji i nepopularniji učenici, učenici slabijega akademskog uspjeha, lošijega SES-a,
pri čemu je zastupljenost oba spola podjednaka. Kod navedenih/spomenutih učenika
ne uočava se obrazac prosocijalno-suradničkoga ponašanja koji je prisutan u
ponašanju njihovih vršnjaka kojima nije potrebna pomoć u učenju. Rezultati
su pokazali da dodatnu pomoć u korekciji ponašanja podjednako trebaju učenici
svih dobi i oba spola, učenici slabijega uspjeha, nepopularniji i lošijeg SES-a. Ovi
se učenici ponašaju prema pobjeđujuće-agresivnom obrascu za razliku od njihovih
vršnjaka kojima ne treba korekcija u ponašanju. Razmjerno je više učenika kojima
treba dodatna pomoć u učenju među onim učenicima kojima treba dodatna pomoć u
korekciji ponašanja. Rezultati mogu biti korisni pri planiranju elemenata preventivnih
školskih programa koji se preporučuju s obzirom na dobivene pokazatelje

Ključne riječi

obrasci ponašanja u sukobima; problemi u ponašanju; prosocijalno i agresivno ponašanje; teškoće u učenju; učenici s teškoćama

Hrčak ID:

235899

URI

https://hrcak.srce.hr/235899

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.245 *