Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

EFIKASNOST I PROFITABILNOST U KONTEKSTU INDUSTRIJE MASOVNIH MEDIJA

Mario Plenković ; Institut za medijsku komunikaciju, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Tina Tomažič ; Institut za medijsku komunikaciju, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 119 Kb

str. 39-45

preuzimanja: 1.086

citiraj


Sažetak

U radu se provodi sustavna analiza medijskog tržišta u kontekstu snažnog razvoja medijske industrije na svim razinama lokalne, nacionalne, regionalne i globalne medijske komunikacije. Autori provode sinkronijsku i dijakronijsku provedbenu analizu profitabilnosti medijskih subjekata (ekonomska isplatljivost u poslovanju medijskih institucija) kao i komunikološke aspekte medija (analiza informacijsko-komunikacijskih sadržaja) u kontekstu očuvanja informativne, kulturne, političke i socijalne uloge medijske komunikacije u uvjetima globalne medijske industrije. Istraživanje je pokazlo da su ekonomski, komunikološki, društveni aspekti medija i medijske industrije u međusobnoj korelaciji. Medijska profitabilnost i društvena uloga medija je u stalnom „društvenom konfliktu” između ekonomske profitabilnosti i društveno odgovorne uloge medija . Istraživanje je pokazalo da medijska industrija u uvjetima tržišnog privređivanja i opstanka na medijskom tržištu mora poštivati zakonitosti tržišnog poslovanja uz puno uvažavanje osnovne društvene uloge medija na svim razinama medijskog komuniciranja (globalno, nacionalno, regionalno i lokalno).
Autori zaključuju kako je današnja medijska industrija u suvremenom komunikacijskom svijetu, s aspekta poslovne i programsko javne učinkovitosi, u stalnom društvenom raskoraku između profitabilnosti i društveno odgovorne funkcije medija.

Ključne riječi

mediji; komunikacija; profitabilnost medija

Hrčak ID:

21827

URI

https://hrcak.srce.hr/21827

Datum izdavanja:

20.3.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.059 *