Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Izložba kao oblik muzejske komunikacije

Ivo Maroević


Puni tekst: hrvatski pdf 4.486 Kb

str. 287-298

preuzimanja: 213

citiraj


Sažetak

U uvodu se daje pregled osnovnih termina kao što su muzej, muzealnost i muzealija, a pregledom muzeoloških teorija, s posebnim naglaskom na teoriju muzejske komunikacije, analizira se pojam muzejske izložbe i komunikacijskog procesa na samoj izložbi.

Prezentativna komunikacija bavi se oblicima komuniciranja izlaganjem muzejskih predmeta. Koristeći Težakov model oblika ljudskog komuniciranja analiziraju se pitanja: što, tko, gdje i kada prezentira kao elementi informacije, kako se prezentira kao element instrukcije i zašto se prezentira kao element motivacije. Na pitanje što, odgovor je predmeti i njihovi međusobni odnosi; tko, pojedinac, tim stručnjaka i instrukcija; uz naglašenu interdisciplinarnost; gdje , u muzeju i izvan muzeja; kada, uvijek u vremenu sadašnjem; kako, formiranjem jezika i koda izložbe uz pomoć pomagala i zašto, da se prenese poruka, da se prikaže znanje, da se educiraju posjetioci. Pretpostavke za izlaganje su tjelesnost čovjeka, iskustvo sredine i samostalnost djelatnosti.

Tipologoijom izlaganja analizira se stalni postav, kao konkretizacija fonda muzeja, povremena izložba kao tematiziranje određenih problema, pokretna izložba kao svojevrsna animacija i napokon velike tematske izložbe koje imaju karakter stalnog postava u smislu integriranja cjelokupne kulturne baštine u nekom prostoru ili vremenu. Ovi se osnovni tipovi izlaganja analiziraju s mogućim dometima i ograničenjima.

Ključne riječi

Hrčak ID:

237136

URI

https://hrcak.srce.hr/237136

Datum izdavanja:

5.12.1995.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 586 *