Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.9
Profesionalni identitet učitelja francuskoga jezika u Republici Hrvatskoj
Rea Lujić
orcid.org/0000-0002-5931-3867
; Odjel za francuske i frankofonske studije, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Sažetak
Identitet učitelja inoga jezika nedovoljno je istražen koncept na području Republike Hrvatske. Stoga se u ovome radu navedeni koncept ponajprije teorijski razmatra, a potom se prikazuju rezultati istraživanja profesionalnog identiteta učitelja francuskoga jezika u RH. U istraživačkome dijelu rada razmatramo mijenjaju li učitelji francuskog jezika svoj profesionalni identitet ili ne mijenjaju, a ako mijenjaju, u kojoj je to mjeri i koji su razlozi tomu. Rezultati su pokazali kako učitelji svoj učiteljski identitet najčešće mijenjaju sudjelujući na lokalnim stručnim usavršavanjima, a najmanje sudjelovanjem u organiziranim e-tečajevima. Glavnim razlogom za sudjelovanje u aktivnostima stručnoga usavršavanja pokazao se njihov unutarnji poticaj, dok su se glavnim razlogom za nesudjelovanjem pokazali financijski čimbenici. Dulje radno iskustvo, članstvo u Hrvatskoj udruzi profesora francuskoga jezika i obvezni status jezika pokazali su se faktorima koji statistički značajno pozitivno utječu na osjećaj pripadnosti zajednici učitelja francuskoga jezika u Republici Hrvatskoj.
Ključne riječi
Hrvatska; identitet učitelja inoga jezika; učitelj francuskog jezika; ulaganje; stručno usavršavanje; sudjelovanje
Hrčak ID:
237835
URI
Datum izdavanja:
30.4.2020.
Posjeta: 1.932 *