Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10
Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature
Ana Mirosavljević
orcid.org/0000-0002-2892-6548
; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Slavonski Brod, Hrvatska
Branko Bognar
; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Kako bismo utvrdili značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta, na temelju sustavnog pregleda literature izabrali smo i proveli analizu devet učinkovitih eksperimentalnih i kvazi eksperimentalnih istraživanja. Utvrdili smo kako bi stručno usavršavanje bilo dobro započeti inicijalnim radionicama koje je potrebno nastaviti kroz susrete zajednica učenja za vrijeme ostvarivanja promjena. Uz to je važno osigurati potporu i vođenje učitelja te nastavne materijale za učitelje i učenike. Stručno usavršavanje može biti učinkovito samo ako doprinese boljim učeničkim rezultatima, a to je moguće postići promjenama u nastavi koja bi trebala polaziti od jasno postavljenih ciljeva u skladu s kojima učitelji pripremaju nastavne aktivnosti koje učenike potiču na istraživanje, rješavanje životnih problema, aktivno i suradničko učenje te znanstveno i metakognitivno mišljenje.
Ključne riječi
eksperimentalna istraživanja; nastava prirodoslovnih predmeta; obrazovne promjene; stručno usavršavanje; sustavni pregled literature
Hrčak ID:
237836
URI
Datum izdavanja:
30.4.2020.
Posjeta: 3.495 *