Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature
Ana Mirosavljević
; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Slavonski Brod, Hrvatska
Branko Bognar
; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
APA 6th Edition Mirosavljević, A. i Bognar, B. (2019). Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature. Metodički ogledi, 26 (2), 147-177. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10
MLA 8th Edition Mirosavljević, Ana i Branko Bognar. "Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature." Metodički ogledi, vol. 26, br. 2, 2019, str. 147-177. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10. Citirano 19.01.2021.
Chicago 17th Edition Mirosavljević, Ana i Branko Bognar. "Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature." Metodički ogledi 26, br. 2 (2019): 147-177. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10
Harvard Mirosavljević, A., i Bognar, B. (2019). 'Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature', Metodički ogledi, 26(2), str. 147-177. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10
Vancouver Mirosavljević A, Bognar B. Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature. Metodički ogledi [Internet]. 2019 [pristupljeno 19.01.2021.];26(2):147-177. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10
IEEE A. Mirosavljević i B. Bognar, "Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature", Metodički ogledi, vol.26, br. 2, str. 147-177, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10
Sažetak Kako bismo utvrdili značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta, na temelju sustavnog pregleda literature izabrali smo i proveli analizu devet učinkovitih eksperimentalnih i kvazi eksperimentalnih istraživanja. Utvrdili smo kako bi stručno usavršavanje bilo dobro započeti inicijalnim radionicama koje je potrebno nastaviti kroz susrete zajednica učenja za vrijeme ostvarivanja promjena. Uz to je važno osigurati potporu i vođenje učitelja te nastavne materijale za učitelje i učenike. Stručno usavršavanje može biti učinkovito samo ako doprinese boljim učeničkim rezultatima, a to je moguće postići promjenama u nastavi koja bi trebala polaziti od jasno postavljenih ciljeva u skladu s kojima učitelji pripremaju nastavne aktivnosti koje učenike potiču na istraživanje, rješavanje životnih problema, aktivno i suradničko učenje te znanstveno i metakognitivno mišljenje.