Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi
Marijana Radeljić
orcid.org/0000-0002-9066-6986
; Elementary school "Stjepan Radić" Imotski, Croatia
Hazim Selimović
orcid.org/0000-0003-1001-5903
; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Siniša Opić
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb, Croatia
Nermin Mulaosmanović
orcid.org/0000-0001-5144-2747
; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Zehrina Selimović
; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Sažetak
Kreativnost, kao jedan od ključnih faktora uspješnosti, ponajprije bi trebala biti zastupljena u odgojno-obrazovnim ustanovama u svim segmentima života, počevši od predškolskih pa sve do visokoobrazovnih institucija. Polazeći od pretpostavke da je jednolična, monotona i nezanimljiva nastava jedna od glavnih prepreka uspješnoga obrazovanja učenika, cilj je ispitati kreativan pristup nastavi u svrhu smanjenja dosade u učionicama.
Uzorak se sastojao od 134 ispitanika raspoređenih u eksperimentalnu (N = 66) i kontrolnu (N = 68) skupinu. Nastava u eksperimentalnoj skupini provodila se primjenom kreativnoga pristupa nastavnika dok je u kontrolnoj skupini primijenjen tradicionalan pristup.
Istraživanje je provedeno pomoću istraživačkoga dizajna prije primjene eksperimentalnoga modela i poslije primjene. Cilj istraživanja bio je ispitati i utvrditi utječe li uvođenje kreativnosti u nastavu na njezinu učinkovitost, a time i na smanjenje dosade.
Analiza rezultata finalnoga mjerenja pokazala je da se kod učenika eksperimentalne skupine znatno smanjila razina dosade u odnosu na kontrolnu skupinu. Rezultati su pokazali da je primijenjeni kreativni model nastave djelovao pozitivno na smanjenje dosade.
Ključne riječi
kreativnost, kreativan nastavnik, učinkovita/ suvremena nastava, dosada
Hrčak ID:
238099
URI
Datum izdavanja:
19.3.2020.
Posjeta: 4.210 *