Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316

Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika

Dragana Savic orcid id orcid.org/0000-0002-0919-5049 ; PhD student Faculty of Mathematics University of Belgrade


Puni tekst: hrvatski pdf 261 Kb

str. 287-305

preuzimanja: 519

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 261 Kb

str. 287-305

preuzimanja: 414

citiraj


Sažetak

U fokusu ovog istraživanja su zadatci otvorenog tipa. Njihova je važnost vidljiva u tome što omogućuju različite postupke dolaska do višestrukih mogućih rješenja primjerenih za različite razine razumijevanja učenika. Osnovni smisao tih zadataka je mogućnost njihovog korištenja za učenje različitih strategija, produbljivanje učeničkog znanja matematike i razvijanje kreativnoga matematičkog mišljenja. Pristup rješavanju zadataka otvorenoga tipa predstavlja korak bliže povezivanju matematičke pismenosti učenika i stvarnih životnih situacija.
Cilj je ovoga rada istražiti učinke zadataka otvorenog tipa u poučavanju matematike na ishode učenja matematike i mišljenje učenika i učitelja o njima. Usporedba učeničkih odgovora nije pokazala statistički značajnu razliku između rezultata testa eksperimentalne skupine, koja je rješavala zadatke otvorenog tipa, i kontrolne skupine, u kojoj su učenici rješavali zadatke zatvorenog tipa. Veće iskustvo koje su učenici stekli rješavajući zadatke zatvorenog tipa objašnjava navedeni rezultat. Analiza aktivnosti u rješavanju zadataka ukazuje na statistički značajnu razliku između eksperimentalne i kontrolne skupine.

Ključne riječi

razredna aktivnost; komunikacija; razine znanja učenika; zadatci otvorenoga i zatvorenoga tipa

Hrčak ID:

238098

URI

https://hrcak.srce.hr/238098

Datum izdavanja:

19.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.258 *