Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3316
Uloga zadataka otvorenoga tipa u razvoju aktivnosti i kreativnoga mišljenja učenika
Dragana Savic
orcid.org/0000-0002-0919-5049
; PhD student
Faculty of Mathematics
University of Belgrade
Sažetak
U fokusu ovog istraživanja su zadatci otvorenog tipa. Njihova je važnost vidljiva u tome što omogućuju različite postupke dolaska do višestrukih mogućih rješenja primjerenih za različite razine razumijevanja učenika. Osnovni smisao tih zadataka je mogućnost njihovog korištenja za učenje različitih strategija, produbljivanje učeničkog znanja matematike i razvijanje kreativnoga matematičkog mišljenja. Pristup rješavanju zadataka otvorenoga tipa predstavlja korak bliže povezivanju matematičke pismenosti učenika i stvarnih životnih situacija.
Cilj je ovoga rada istražiti učinke zadataka otvorenog tipa u poučavanju matematike na ishode učenja matematike i mišljenje učenika i učitelja o njima. Usporedba učeničkih odgovora nije pokazala statistički značajnu razliku između rezultata testa eksperimentalne skupine, koja je rješavala zadatke otvorenog tipa, i kontrolne skupine, u kojoj su učenici rješavali zadatke zatvorenog tipa. Veće iskustvo koje su učenici stekli rješavajući zadatke zatvorenog tipa objašnjava navedeni rezultat. Analiza aktivnosti u rješavanju zadataka ukazuje na statistički značajnu razliku između eksperimentalne i kontrolne skupine.
Ključne riječi
razredna aktivnost; komunikacija; razine znanja učenika; zadatci otvorenoga i zatvorenoga tipa
Hrčak ID:
238098
URI
Datum izdavanja:
19.3.2020.
Posjeta: 2.258 *