Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanje posebnih jezičnih teškoća metodom kognitivnih evociranih potencijala (KEP)

Marijan Palmović
Jelena Kuvač
Melita Kovačević


Puni tekst: hrvatski pdf 180 Kb

str. 63-73

preuzimanja: 1.297

citiraj


Sažetak

Novi pristupi u istraživanju posebnih jezičnih teškoća (PJT) temelje se na primjeni različitih metoda funkcionalnoga oslikavanja mozga. Takva istraživanja omogućavaju otkrivanje pozadinskih mehanizama koji uzrokuju poteškoće u jezičnome razvoju i pružaju objašnjenje bihevioralne razine, tj. obilježja kojima se opisuje slika jezičnoga poremećaja. U ovome se radu zadatkom leksičke odluke kod djeteta s dijagnosticiranom posebnom jezičnom teškoćom uporabom metode kognitivnih evociranih potencijala (KEP), tj. ‘event-related potentials’ (ERP), nastoji pokazati razlika u mozgovnoj obradi primljenih jezičnih podataka u odnosu na dijete urednoga jezičnoga razvoja. Rezultati pokazuju jasne razlike u elektrofiziološkom odgovoru na jezične podražaje u komponenti N400.

Ključne riječi

posebne jezične teškoće (PJT); kognitivni evocirani potencijali (KEP); N400; zadatak leksičke odluke

Hrčak ID:

22100

URI

https://hrcak.srce.hr/22100

Datum izdavanja:

19.3.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.281 *