Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole

Ružica Tokić orcid id orcid.org/0000-0002-4743-0636 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 105-122

preuzimanja: 1.157

citiraj


Sažetak

Kvalitetna suradnja roditelja i škole pridonosi pozitivnijem stavu učenika prema školi, kao i njihovom boljem školskom uspjehu. U radu se definiraju teorijske postavke o učinkovitoj suradnji roditelja i učitelja. U empirijskom dijelu istraživanja ispitana su mišljenja roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole s obzirom na dob roditelja, stupanj obrazovanja te broj djece u obitelji. Cilj je istraživanja utvrditi postoji li razlika između nezavisnih varijabli (obrazovnog statusa roditelja, dobi roditelja i broja djece u obitelji) i zavisnih varijabli (procjene roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole). Podatci su prikupljeni postupkom anketiranja roditelja učenika prvih i četvrtih razreda triju osnovnih škola na području grada Osijeka (N = 238). Rezultati pokazuju da između mišljenja roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole te njihova stupnja obrazovanja i dobi ne postoji statistički značajna razlika. Značajnim se u jednom dijelu pokazala brojnost djece. Roditelji s jednim djetetom osobnu uključenost u aktivnosti škole procjenjuju većom od onih s većim brojem djece, stoga se predlaže uvođenje roditelja savjetnika. Ispitanici su iznijeli prijedloge o unaprjeđenju suradnje. Zaključno, roditelji pokazuju veći stupanj slaganja s izjavama koje govore o pasivnijoj ulozi roditelja nego s izjavama koje pokazuju njihov aktivni angažman.

Ključne riječi

broj djece; dob; obrazovanje; roditelji; škola

Hrčak ID:

239896

URI

https://hrcak.srce.hr/239896

Datum izdavanja:

15.6.2020.

Posjeta: 2.354 *