Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4

GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA

Sintija Čuljat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 248 Kb

str. 65-76

preuzimanja: 650

citiraj


Sažetak

U psihološkom romanu prijelaza stoljeća Dva svijeta glazbenik Amadej Zlatanić ogleda svoj stvaralački potencijal u kulturnom arealu Austro-Ugarske Monarhije. Domaći prostor zanijekane pripadnosti oslabljuje vidljivost hrvatskog imena, a glazbenom naobrazbom osnažen Zlatanićev umjetnički integritet ugrožavaju društvene konvencije. Junakovu inicijaciju u glazbeni univerzum Novak ostvaruje sinkretičnim metajezikom glazbene umjetnosti. Muzikologinja Sanja Majer-Bobetko pronašla je Novakov pregled europske glazbene povjesnice. Romanom Dva svijeta Novak primjenjuje vlastito propedeutičko iskustvo prijenosa glazbenih u pripovjedne oblike. Novakova reprezentacija dvojnosti pojavnoga i zamišljenoga svijeta gradbena je dionica romana o postajanju umjetnikom. Prevodeći jezik glazbe u protomodernistički pripovjedni iskaz, Novak propitkuje perspektive hrvatskoga umjetničkoga identiteta u rečenom kulturnopovijesnome poretku.

Ključne riječi

Vjenceslav Novak; Dva svijeta; povijest glazbe; roman; sinkretizam

Hrčak ID:

245891

URI

https://hrcak.srce.hr/245891

Datum izdavanja:

1.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.079 *