Stručni rad
OBLIKOVANJE NA PLOHI – JEDRILICA
Jasna Cvitanič
; Osnovna škola Markovci
Sažetak
Likovna umjetnost predstavlja umjetnički razvoj, budi uspomene na umjetnička djela, a također je uobičajeni naziv za arhitekturu, slikarstvo, kiparstvo i još mnogo toga. U umjetničkom razvoju pojedinih kultura gotovo je uvijek moguće identificirati duže ili kraće razdoblje, koje se obično naziva klasičnim razdobljem. To je vrhunac, najčešće blistavi vrhunac savršenstva oblika i duhovnog postignuća. To znači unutarnju i skladnu harmoniju između stvorenih oblika i posebnih izražajnih vrijednosti koje postiže određena kultura. Likovna umjetnost krije u sebi nebrojene mogućnosti za provedbu ideja koje su nam se rodile. Naš je zadatak motivirati učenike za rad. Učenici se međusobno razlikuju u nekoliko čimbenika, poput predznanja, sposobnosti, stila učenja, strategija učenja, interesa, motivacije, emocionalnog stava prema učenju… Razlikuju se i u socijalno-okolišnim uvjetima – na njih utječe jezična, kulturna i socijalna pozadina. I tu dolazi učitelj, čiji je temeljni izazov uzeti u obzir sve individualne razlike. Svaki pojedinac sa sobom donosi različito predznanje i unutarnju motivaciju. Zadaća učitelja i njegov krajnji cilj mora biti obrazovanje pojedinca koji je sposoban samostalno upravljati svojim životom. Dosadašnja je praksa bila da učitelj planira proces učenja u skladu s ciljevima učenja utvrđenim u kurikulumima. Ti su ciljevi često napisani na stručnom jeziku koji učenici ne razumiju. Ako želimo da učenici razumiju ono što bi trebali naučiti, vrlo je važno da razumiju ciljeve učenja, što znači da ih učitelj mora prevesti na učenikov jezik. Takav se cilj naziva svrhom učenja. Ciljevi učenja moraju biti jasni, ostvarivi, napisani na vidljivom mjestu i povezani s dugoročnim ciljevima. To je posebno važno u likovnoj umjetnosti, jer su pojmovi vrlo stručni i specifični.
Ključne riječi
likovna umjetnost, svrhe učenja, kultura, stil učenja
Hrčak ID:
247111
URI
Datum izdavanja:
1.1.2021.
Posjeta: 1.032 *