Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/pi-be/2020.14.2.51

ZADOVOLJSTVO ILI NAPREDAK STUDENATA – TREBAJU LI SUSTAVI UPRAVLJANJA KVALITETOM U VISOKOM OBRAZOVANJU STREMITI POSTIZANJU ZADOVOLJSTVA STUDENATA ILI USPJEŠNOSTI STUDENATA?

Ines Dužević orcid id orcid.org/0000-0002-0722-6235 ; Department of Trade and International Business, University of Zagreb, Faculty of Economics & Business


Puni tekst: engleski pdf 586 Kb

str. 51-67

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

Svrha – U radu se ističe značaj napretka studenata te se tvrdi da procesi osiguravanja kvalitete u visoko obrazovnim institucijama ne uspijevaju odgovoriti na izazove povezane uz studentski angažman. Polazi se od pretpostavke da zadovoljstvo studenata nije dobar indikator kvalitete te da bi se procesi kvalitete trebali usmjeriti prema napretku i razvoju studenata.
Dizajn/Metodologija/Pristup – Pretpostavke rada se temelje na opsežnom pretraživanju literature te su testirane na uzorku od 1378 studenata sa 61 visoko obrazovne institucije u Republici Hrvatskoj. Odnosi u modelu su testirani koristeći hijerarhijsko linearno modeliranje.
Rezultati i implikacije – Rezultati su omogućili razumijevanje individualnih i institucionalnih čimbenika koji potiču studente da se uključe u aktivnosti koje doprinose njihovom obrazovanju. Nastavnici i vodstvo u visokom obrazovanju mogu koristiti rezultate za oblikovanje vlastitih procesa kojima će osigurati visoku razinu uspješnosti studenata. Kreatori politika mogu koristiti rezultate kako bi promovirali aktivnosti koje su ključne za postizanje napretka studenata.
Ograničenja – Istraživanje je provedeno u sustavu visokog obrazovanja Republike Hrvatske te su varijable na drugoj razini analize prilagođene zbog nedostatka podataka. Zbog toga je institucionalni učinak podcijenjen, a rezultati na drugoj razini analize nisu statistički značajni.
Originalnost – U radu se ističe potreba preispitivanja procesa osiguravanja kvalitete u visokom obrazovanju kako bi se orijentirao na napredak i angažman studenata umjesto na njihovo zadovoljstvo. Višerazinska analiza je omogućila uvid u odnose između institucionalnog okruženja, koji je prikazan kroz dimenzije kvalitete, i angažmana studenata.

Ključne riječi

angažman studenata; višerazinska analiza; osiguravanje kvalitete; visoko obrazovanje.

Hrčak ID:

247276

URI

https://hrcak.srce.hr/247276

Datum izdavanja:

7.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.213 *