Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.69.1.1
Socijalna kreativnost učenika razredne nastave i obrasci ponašanja u sukobima u školi
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Darko Lončarić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Anamaria Brižan
; alumna Učiteljskog fakulteta u Rijeci
Sažetak
Prema teoriji rješavanja sukoba, u školi, kao odgojno-obrazovnoj instituciji, mogući su sustavni utjecaji na konstruktivna socijalna ponašanja i kvalitetne izbore. Cilj rada bio je utvrditi povezanost između kreativnog potencijala učenika razredne nastave i njihovih obrazaca ponašanja u sukobima u školi. Učenici razredne nastave (N=73; 55.1% djevojčica) sudjelovali su u istraživanju rješavanjem testa potencijalne socijalne kreativnosti EPoC-SOC. Tri obrasca učeničkih ponašanja (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja) procjenjivale su njihove učiteljice i učitelji (N=16; 38-60 godina; 96% žene). Nestandardizirani rezultati korišteni su za procjenu divergentno-eksplorativnog mišljenja kao i konvergentno integrativnog mišljenja u zadacima s dijadnim socijalnim odnosima i u grupnim zadacima. Korelacijskom analizom utvrđena je samo statistički značajna negativna povezanost obrasca izbjegavanja s postignućem na zadacima konvergentno-integrativne socijalne kreativnosti. Dobiveni rezultati sugeriraju potrebu za daljnjim istraživanjima povezanosti učenikove socijalne kompetentnosti i ponašanja u sukobima.
Ključne riječi
EPoC; obrasci ponašanja u konfliktnim situacijama; razredna nastava; socijalna kreativnost
Hrčak ID:
247375
URI
Datum izdavanja:
24.11.2020.
Posjeta: 2.185 *