Izvorni znanstveni članak
Analiza kreativnih sposobnosti u različitim srednjoškolskim programima u Sloveniji
Jerneja Herzog
; Department of Fine Arts Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
Sažetak
Na području praćenja umjetničke kreativnosti u srednjim školama u Sloveniji
nedostaje istraživanja. Istraživanje je provedeno na populaciji srednjoškolca
(N=81) različitih srednjoškolskih programa u Sloveniji u dobi od 16 godina, a
pratili smo njihove umjetničko kreativne sposobnosti. Analizirali smo postignuća
srednjoškolca u smislu zajedničkih umjetničkih sposobnosti, a također smo
analizirali razlike među skupinama čimbenika umjetničkog stvaralaštva koji
potiču i omogućavaju umjetničko stvaralaštvo, kao i u pogledu razlika u pojedinim
čimbenicima umjetničkog stvaralaštva. Cilj analize bio je utvrditi razlike među
različitim srednjoškolskim programima.
Rezultati pokazuju da srednjoškolci u umjetničkom srednjoškolskom programu
uglavnom prednjače spram učenika općeg srednjoškolskog programa. Međutim,
učenici općega srednjoškolskog programa postigli su bolje rezultate u pogledu
umjetničke originalnosti. Takav rezultat potvrđuje da se na polju razvoja
umjetničkog stvaralaštva mogu postići dobri rezultati i u općim srednjoškolskim
programima s odgovarajućim likovno pedagoškim radom.
Ključne riječi
čimbenici umjetničke kreativnosti; učenici; kreativnost; umjetnička kreativnost
Hrčak ID:
247847
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 1.075 *