Izvorni znanstveni članak
Kreativni pokret u učionici kao unapređenje funkcioniranja učenika u različitim područjima
Simona Prosen
; Faculty of Education University of Ljubljana Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana, Slovenia
Vesna Geršak
; Faculty of Education University of Ljubljana Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana, Slovenia
Gregor Geršak
; Faculty of Electrical Engineering (FE) University of Ljubljana Tržaška c. 25, 1000 Ljubljana, Slovenia
Helena Smrtnik Vitulić
orcid.org/0000-0002-8311-6783
; Faculty of Education University of Ljubljana Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Kreativni pokret predstavlja aktivan pristup učenju koji studentima omogućuje
da kroz pokret i ples izraze i kreiraju različite obrazovne sadržaje. Predstavlja
mogućnost integriranja umjetnosti i pokreta u proces učenja. U studijskoj godini
2015./16. provedeno je istraživanje, uključujući i učenike drugog razreda osnovne
škole (N = 104) tijekom nastave Matematike (geometrije). Studijom se pokušalo
utvrditi utvrditi kako je korištenje kreativnoga pokreta povezano s funkcioniranjem
učenika u različitim područjima: kognitivnom, socijalnom, emocionalnom,
tijelu/fizičkom. Te su veze uspostavljene usporedbom skupine učenika u kojoj
je provedena nastava, integrirajući kreativni pokret (eksperimentalnu skupinu)
s grupom učenika u kojoj nastava nije uključivala kreativni pokret (kontrolna
skupina). Podaci su prikupljeni različitim mjernim instrumentima, dok je tjelesna
aktivnost mjerena narukvicama BodyMedia Core. Rezultati, između ostalog,
pokazuju visoko zadovoljstvo nastavnim programom kod obje skupine učenika,
ali veća potrošnja energije i dugoročno poznavanje geometrije u eksperimentalnoj
grupi učenika poučavanih korištenjem kreativnoga pokreta.
Ključne riječi
emocije; geometrija; kreativni pokret; potrošnja energije; znanje
Hrčak ID:
247851
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 1.591 *