Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15378/1848-9540.2020.43.02

Kulturne kompetencije i zdravstvo. Iskustva iz Slovenije

Uršula Lipovec Čebron ; Department of Ethnology and Cultural Anthropology, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Ivanka Huber ; Department for Prevention and Promotion Programmes Management, National Institute of Public Health, Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 793 Kb

str. 68-88

preuzimanja: 558

citiraj


Sažetak

Ovim se radom želi pridonijeti kritičkom promišljanju o važnosti, dvojbama i problemima u obrazovanju zdravstvenih djelatnika o društveno-kulturnim dimenzijama zdravlja i zdravstva. U prvom dijelu rada autorice pokazuju da obrazovne programe u području kulturnih kompetencija, iako su doživjeli izvanredan uspon, prate mnogobrojne nejasnoće i nedostaci. Na temelju brojnih antropoloških kritika autorice ističu glavne konceptualne i metodološke probleme koji prate aktivnosti u području kulturnih kompetencija. Drugi dio članka usmjeren je na analizu višegodišnjeg procesa uvođenja obrazovnog programa iz područja kulturnih kompetencija u Sloveniji, koji je od 2016. godine pohađalo više od 500 zdravstvenih djelatnika. Na temelju rezultata kvantitativne evaluacije polaznika i samoevaluacije predavača, autorice kritički analiziraju doprinos tog programa, naglašavajući neke od ključnih dilema i poteškoća koje su pratile taj proces.

Ključne riječi

kulturne kompetencije; zdravstvo; obrazovanje; antropološka kritika; Slovenija

Hrčak ID:

248323

URI

https://hrcak.srce.hr/248323

Datum izdavanja:

22.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.094 *