Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15378/1848-9540.2020.43.02
Kulturne kompetencije i zdravstvo. Iskustva iz Slovenije
Uršula Lipovec Čebron
; Department of Ethnology and Cultural Anthropology, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Ivanka Huber
; Department for Prevention and Promotion Programmes Management, National Institute of Public Health, Ljubljana
Sažetak
Ovim se radom želi pridonijeti kritičkom promišljanju o važnosti, dvojbama i problemima u obrazovanju zdravstvenih djelatnika o društveno-kulturnim dimenzijama zdravlja i zdravstva. U prvom dijelu rada autorice pokazuju da obrazovne programe u području kulturnih kompetencija, iako su doživjeli izvanredan uspon, prate mnogobrojne nejasnoće i nedostaci. Na temelju brojnih antropoloških kritika autorice ističu glavne konceptualne i metodološke probleme koji prate aktivnosti u području kulturnih kompetencija. Drugi dio članka usmjeren je na analizu višegodišnjeg procesa uvođenja obrazovnog programa iz područja kulturnih kompetencija u Sloveniji, koji je od 2016. godine pohađalo više od 500 zdravstvenih djelatnika. Na temelju rezultata kvantitativne evaluacije polaznika i samoevaluacije predavača, autorice kritički analiziraju doprinos tog programa, naglašavajući neke od ključnih dilema i poteškoća koje su pratile taj proces.
Ključne riječi
kulturne kompetencije; zdravstvo; obrazovanje; antropološka kritika; Slovenija
Hrčak ID:
248323
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 2.094 *