Izvorni znanstveni članak
Primjena mini-fikcije u nastavi hispanskih književnosti
Gordana Matić
orcid.org/0000-0001-6824-3621
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Članak nudi prikaz aktualnih rasprava vezanih za prirodu novog književnog
modaliteta, bavi se mogućom taksonomijom uzimajući u obzir zaključke znanstvenih
radova stručnjaka (Zavala, Lagmanovich, Rojo, Howe), pokazujući
iznimnu vitalnost “žanra” u prostorima španjolskog jezičnog izričaja. Mikrofikcija
posjeduje tekstualne osobine koje zahtijevaju kompetentnog čitatelja koji je
u stanju razviti kooperativne strategije i reducirati višeznačnost teksta. Njezin
otvoren i retorički karakter, narativna situacija koja je često nedorećena, nepredvidiv
završetak stimuliraju hiperkodificiranu čitateljsku aktivnost. Sve to je
čini izuzetno podesnim materijalom za primjenu na satu književnosti. U članku
obrađujemo tri od niza mogućih primjena mikrofikcije u nastavi hispanskih
književnosti.
Ključne riječi
mini-fikcija; suvremene hispanske književnosti; čitateljske strategije; taksonomija mikro-pripovijetke; nastava književnosti
Hrčak ID:
23123
URI
Datum izdavanja:
17.4.2008.
Posjeta: 2.697 *