Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Primjena mini-fikcije u nastavi hispanskih književnosti

Gordana Matić orcid id orcid.org/0000-0001-6824-3621 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: španjolski pdf 1.489 Kb

str. 317-336

preuzimanja: 1.469

citiraj


Sažetak

Članak nudi prikaz aktualnih rasprava vezanih za prirodu novog književnog
modaliteta, bavi se mogućom taksonomijom uzimajući u obzir zaključke znanstvenih
radova stručnjaka (Zavala, Lagmanovich, Rojo, Howe), pokazujući
iznimnu vitalnost “žanra” u prostorima španjolskog jezičnog izričaja. Mikrofikcija
posjeduje tekstualne osobine koje zahtijevaju kompetentnog čitatelja koji je
u stanju razviti kooperativne strategije i reducirati višeznačnost teksta. Njezin
otvoren i retorički karakter, narativna situacija koja je često nedorećena, nepredvidiv
završetak stimuliraju hiperkodificiranu čitateljsku aktivnost. Sve to je
čini izuzetno podesnim materijalom za primjenu na satu književnosti. U članku
obrađujemo tri od niza mogućih primjena mikrofikcije u nastavi hispanskih
književnosti.

Ključne riječi

mini-fikcija; suvremene hispanske književnosti; čitateljske strategije; taksonomija mikro-pripovijetke; nastava književnosti

Hrčak ID:

23123

URI

https://hrcak.srce.hr/23123

Datum izdavanja:

17.4.2008.

Podaci na drugim jezicima: španjolski

Posjeta: 2.663 *