Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.3666

Igra u izravnoj praksi u vrtićima Vojvodine

Svetlana Lazić orcid id orcid.org/0000-0002-2602-4268 ; Preschool Teachers Training College Petra Drapšina 8, 21000 Novi Sad, Serbia
Vesna Colić orcid id orcid.org/0000-0002-1780-2734 ; Preschool Teachers Training College Petra Drapšina 8, 21000 Novi Sad, Serbia
Milenko Janković ; Preschool Teachers Training College Petra Drapšina 8, 21000 Novi Sad, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 357 Kb

str. 1057-1080

preuzimanja: 247

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 357 Kb

str. 1057-1080

preuzimanja: 222

citiraj


Sažetak

U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno u školskoj godini 2018./19. u
dječjim vrtićima na području Autonomne Pokrajine Vojvodine. Cilj je istraživanja
procijeniti ulogu odgajatelja u podržavanju i obogaćivanju dječjih igara, uvid u
stvaranje djece u odnosu na igru kao i percepciju dominantne perspektive djeteta
ili odrasle osobe u igri. Intervjuirano je 145 odgajatelja. Rezultati su pokazali da se
odgajatelj usredotočio na razumijevanje dječje igre i procjenu njezine izvedbe. Iako
odgajatelji u načelu shvaćaju igru kao slobodnu dječju aktivnost, pokazalo se da je
ona viđena kao metoda učenja, a ne kao slobodno dječje djelovanje. Uvodili su igru
s pravilima u sve dobne skupine djece, uključujući jaslice. U procesu igre uspješno su
ocijenili svoju ulogu upravljanja i nadzora. Iako pitanje odnosa u koje dijete ulazi
i gradi vlastita iskustva vide kao imperativ u suvremenim odgojno-obrazovnim
politikama, odgajatelji su izjavili da su uglavnom usmjereni ili na vlastitu ili na
dječju perspektivu. Istraživanje je potvrdilo postojanje tendencije za didaktizaciju
igre i otvorilo potrebu za novim spoznajama o ovoj značajnoj dječjoj aktivnosti.

Ključne riječi

dijete; igra; odgajatelj; odnos; perspektiva

Hrčak ID:

250620

URI

https://hrcak.srce.hr/250620

Datum izdavanja:

20.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.033 *