Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.3718
Poštovanje prema nastavnicima u odnosu na nasilje učenika prema nastavnicima
Jelena Pavičić Vukičević
orcid.org/0000-0002-6382-1119
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10000 Zagreb, Croatia
Marko Prpić
orcid.org/0000-0001-9308-2102
; III Grammar School in Zagreb Kušlanova 52, 10000 Zagreb, Croatia
Matea Korda
orcid.org/0000-0002-7071-8777
; The City of Zagreb Trg Stjepana Radića 1, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Poštovanje učenika prema nastavnicima jedan je od bitnih aspekata odnosa između
učenika i nastavnika koji se smatra važnom komponentom školske klime. S obzirom
na značajnu ulogu školske klime u predviđanju nasilja učenika nad nastavnicima,
cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost percepcije poštovanja učenika prema
nastavnicima i nasilja učenika nad nastavnicima. Istraživanje je provedeno
dvama anketnim upitnicima namijenjenima uzorcima učenika i nastavnika, a
u istraživanju je sudjelovao 451 učenik te 102 nastavnika srednjih škola u Gradu
Zagrebu. Percepcija poštivanja nastavnika i različitih oblika nasilja ispitana je
procjenom slaganja sudionika na skali Likertova tipa od šest stupnjeva (1-izrazito
se slažem, 6-izrazito se ne slažem). Rezultati ukazuju na to da učenici i nastavnici
u prosjeku više smatraju da učenici poštuju nastavnike te da u manjoj mjeri
percipiraju različite oblike nasilja nad nastavnicima. Korelacijskom analizom
utvrđena je statistički značajna negativna povezanost između poštovanja
nastavnika i različitih oblika nasilja učenika nad nastavnicima. Može se zaključiti
da poštovanje nastavnika ima važnu ulogu u objašnjenju pojave nasilja učenika nad
nastavnicima.
Ključne riječi
nad nastavnicima; nastavnici; poštovanje; školska klima; učenici
Hrčak ID:
250635
URI
Datum izdavanja:
20.12.2020.
Posjeta: 1.860 *