Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.3751

Potvrde postulata Montessori pedagogije u suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti

Lidija Eret ; Faculty of Political Science University of Zagreb Lepušićeva 6, 10000 Zagreb, Croatia
Narcisa Jagnjić ; Grigor Vitez Kindergarten Ratarska 5, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 399 Kb

str. 1227-1253

preuzimanja: 662

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 399 Kb

str. 1227-1253

preuzimanja: 717

citiraj


Sažetak

U ovom radu daje se uvid u osnovne postulate Montessori pedagogije i definicije
suvremene obrazovne neuroznanosti, orijentirajući se prema potrebama i rješenjima
za suvremene didaktičke pristupe. Prikazom rezultata suvremenih istraživanja rad
povezuje dostignuća Montessori pedagoških metoda i strategija sa znanstvenim
pokazateljima obrazovne neuroznanosti o načinima pozitivnoga utjecaja na razvoj
pojedinca. Rezultati istraživanja obrazovne neuroznanosti potkrijepit će postulate
Montessori pedagogije da je za odgojni pristup važno razumijevanje razvojnih faza
odrastanja, individualnosti kompetencija i specifičnosti odgajanika. Specifičnim
primjerima naglasit će se da je uz kognitivne, bitno razvijati psihomotorne i
afektivne kompetencije, odnosno da je razvoj ovih sfera ličnosti povezan i
međuovisan. Ponuđenom pedagoškom perspektivom rad ukazuje na potrebu
daljnjega razmatranja kako pristupiti oblikovanju optimalnih kurikula. U radu se
sugerira da je upravo zbog različitih društvenih i tehnoloških promjena potrebno
razmišljati o pedagoškim metodama, strategijama i pristupima Montessori
pedagogije, što podržava i potkrepljuje suvremena obrazovna neuroznanost.

Ključne riječi

didaktika; Montessori pedagogija; neurodidaktika; neuroznanost

Hrčak ID:

250636

URI

https://hrcak.srce.hr/250636

Datum izdavanja:

20.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.997 *