Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.3493
Veza između akademske motivacije i otuđenosti studenata: istraživanje provedeno na uzorku studenata dodiplomskoga studija sportskih znanosti
Olcay Kiremitci
orcid.org/0000-0001-5966-0116
; Physical Education and Sports Teaching Department Faculty of Sport Sciences Ege University Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR, Turkey
Berkcan Boz
orcid.org/0000-0003-4203-5829
; Physical Education and Sports Teaching Department Faculty of Sport Sciences Ege University Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR, Turkey
Mustafa Engür
orcid.org/0000-0001-9435-9951
; Physical Education and Sports Teaching Department Faculty of Sport Sciences Ege University Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR, Turkey
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je odrediti korelaciju između akademske motivacije i
otuđenosti studenata dodiplomskih studija na različitim odsjecima u području
sportskih znanosti. U istraživanju je sudjelovao 671 student na dodiplomskim
studijima sportskih znanosti na Fakultetu za sportske znanosti Ege Sveučilišta u
Izmiru. Podatci korišteni u istraživanju dobiveni su pomoću dvaju različitih mjernih
instrumenata – Skale otuđenosti studenata i Skale akademske motivacije. Rezultati
kanoničke korelacijske analize upućuju na značajnost prvih dviju kanoničkih
funkcija kod skupina uzoraka koje pohađaju studij na Odsjeku za izobrazbu
nastavnika Tjelesne i zdravstvene kulture i sporta i na Odsjeku za izobrazbu
trenera, dok se pokazalo da su prve tri kanoničke funkcije značajne za studente
na Odsjeku za sportski menadžment. Nakon provedene evaluacije dobivenih
kanoničkih parova može se vidjeti da se u prvoj funkciji u svim skupinama ističu
podskala „slabost” i podskala „amotivacija”. Unutar druge funkcije može se uočiti
da se u skupini koja studira sportski menadžment ističu skala „anomija” i skala
„ekstrinzična motivacija – eksterna regulacija”, u ostalim skupinama ističu se
skala „slabost” i skala „ekstrinzična motivacija – introjicirana regulacija”. Što se
tiče treće kanoničke funkcije, skala „intrinzična motivacija za postignućem” i skala
„izoliranost” ističu se kod skupine studenata sportskoga menadžmenta. Interna
dinamika uzrokovana razlikama između odsjeka koje se temelje na kurikulima
mogla bi se smatrati razlogom za diferencijaciju na spirali odnosa. Osim toga, na
akademsku motivaciju i stanje otuđenosti utječu i uvjeti za zapošljavanje nakon
završetka fakulteta i koristi koje studenti imaju od sportskih iskustava.
Ključne riječi
obrazovni odsjek; obrazovanje u području sporta; otuđenost; samoodređenje; sportaši
Hrčak ID:
250642
URI
Datum izdavanja:
20.12.2020.
Posjeta: 1.569 *