Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32914/i.54.1-2.9

DJEČJI GRAFIČKI ZAPISI KAO UNIVERZALNE NEVERBALNE PORUKE - ODABRANI PROBLEMI

Ewa Piwowarska ; Sveučilište Jana Dlugosza, Czestochow, Poljska


Puni tekst: engleski pdf 891 Kb

str. 100-106

preuzimanja: 421

citiraj


Sažetak

Neverbalna komunikacija ovisi o dječjim iskustvima i znanju. U umjetničkoj djelatnosti što su bogatija iskustva povezana s umjetničkim radom, to je veća sposobnost te osobe da prenosi informacije o svijetu, stvarne i nestvarne, fantastične, što je već u opsegu interesa mladog stvaratelja. Cilj planiranog istraživanja bio je: utvrditi načine stvaranja grafičkih zapisa djece u predškolskoj i ranoj školskoj dobi, kao univerzalnih neverbalnih poruka. U istraživačkom je radu bilo važno definirati načine predstavljanja određenih problema i tipove perspektive koje su djeca koristila u određenim zadacima. Uz to, važni su bili simboli koje su djeca koristila kako bi podcrtala snagu izražavanja. Umjetnička djela djece u predškolskoj dobi tvorevina su i sadašnjosti i budućnosti, te izraz psihičkog stanja. Umjetnička sredstva koja se koriste u umjetničkim djelima značajna su jer otkrivaju logiku dječjeg razmišljanja, osjećaja i znanja koje djeca imaju.

Ključne riječi

djeca; neverbalne poruke; crtanje; vrtić

Hrčak ID:

252192

URI

https://hrcak.srce.hr/252192

Datum izdavanja:

8.2.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.767 *