Informatologia, Vol. 54 No. 1-2, 2021.
Stručni rad
https://doi.org/10.32914/i.54.1-2.9
DJEČJI GRAFIČKI ZAPISI KAO UNIVERZALNE NEVERBALNE PORUKE - ODABRANI PROBLEMI
Ewa Piwowarska
; Sveučilište Jana Dlugosza, Czestochow, Poljska
Sažetak
Neverbalna komunikacija ovisi o dječjim iskustvima i znanju. U umjetničkoj djelatnosti što su bogatija iskustva povezana s umjetničkim radom, to je veća sposobnost te osobe da prenosi informacije o svijetu, stvarne i nestvarne, fantastične, što je već u opsegu interesa mladog stvaratelja. Cilj planiranog istraživanja bio je: utvrditi načine stvaranja grafičkih zapisa djece u predškolskoj i ranoj školskoj dobi, kao univerzalnih neverbalnih poruka. U istraživačkom je radu bilo važno definirati načine predstavljanja određenih problema i tipove perspektive koje su djeca koristila u određenim zadacima. Uz to, važni su bili simboli koje su djeca koristila kako bi podcrtala snagu izražavanja. Umjetnička djela djece u predškolskoj dobi tvorevina su i sadašnjosti i budućnosti, te izraz psihičkog stanja. Umjetnička sredstva koja se koriste u umjetničkim djelima značajna su jer otkrivaju logiku dječjeg razmišljanja, osjećaja i znanja koje djeca imaju.
Ključne riječi
djeca; neverbalne poruke; crtanje; vrtić
Hrčak ID:
252192
URI
Datum izdavanja:
8.2.2021.
Posjeta: 1.838 *