Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Model negativne medijske kampanje u devedesetima: Slučaj Mire Furlan

Nina Ožegović


Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 393-413

preuzimanja: 848

citiraj


Sažetak

U radu se istražuju negativne medijske kampanje u Hrvatskoj početkom devedesetih godina 20. stoljeća u kojima su tiskani mediji uslijed nesnalaženja u ratnim i poratnim okolnostima te pod utjecajem vladajuće ideologije stigmatizirali i progonili predstavnike kulturne i intelektualne zajednice Hrvatske. Također se istražuje u kojoj je mjeri u tim kampanjama korišten govor mržnje, ratnohuškačka retorika te modeli etiketiranja, stigmatiziranja i „sotoniziranja“ pojedinaca s ciljem ideološkog, profesionalnog i moralnog diskreditiranja tih osoba u javnom životu. Rad se nadovezuje na rezultate istraživača koji su propitivali govor mržnje i huškačku retoriku u hrvatskim medijima, a posebno istražuje negativnu medijsku kampanju protiv glumice Mire Furlan. Istraživanjem je utvrđeno da su tiskani mediji u izvještavanjima kršili etička i profesionalna načela i norme te su takvim pristupom ugrozili ljudska i profesionalna prava i demonizirali lik glumice u javnosti.

Ključne riječi

medijske kampanje; govor mržnje; kršenje etičkih načela; stigmatiziranje; Mira Furlan

Hrčak ID:

252589

URI

https://hrcak.srce.hr/252589

Datum izdavanja:

23.2.2021.

Posjeta: 1.515 *