Kineziologija, Vol. 27 No. 2, 1995.
Izvorni znanstveni članak
Povezanost motoričke uspješnosti dječaka i djevojčica sa načinom pedagoškog djelovanja učitelja tjelesnog odgoja
Franc Cankar
; Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Izvršeno je ispitivanje na uzorku od 485 učenika oba spola šestih i sedmih razreda osnovne škole kako bi se otkrila korelacija između motoričkih sposobnosti i morfoloških specifičnosti učenika i dimenzija i pedagoškog djelovanja učitelja tjelesnog odgoja. Dimenzije pedagoškog djelovanja učitelja tjelesnog odgoja definirane su s pet instrumenata:
- poticani međuljudski odnosi i razumijevanje
- otvorena i jasna komunikacija
- specifična stručna kompetencija
- odgojna strategija
- vođenje.
Učenici oba spola, a koji su ocjenjivali učiteljev pedagoški utjecaj, su također izmjereni baterijom koja se sastojala od jedanaest jedinica mjera motoričkih sposobnosti i morfoloških specifičnosti. Podaci su obrađeni kanoničkom analizom korelacija. Istraživanje je utvrdilo da dječaci i djevojčice s velikom izdržljivošću i stalnom upornošću, eksplozivnom snagom i dobrom regulacijom pokreta većinom poštuju one učitelje tjelesnog odgoja koji zahtijevaju visok stupanj društvenih odnosa. Djevojčice također izrazito poštuju nastavnikovu otvorenost prema komunikaciji, dok dječaci izrazito poštuju nastavnikovo pedagoško djelovanje. Rezultati pokazuju da učenička interpretacija sportskog iskustva, te na taj način i očekivanja učitelja tjelesnog odgoja u velikoj mjeri ovise o razvojnom nivou njihovih motoričkih sposobnosti.
Ključne riječi
tjelesni odgoj, motorika, učenici, učenice, osnovna škola, učitelj tjelesnog odgoja
Hrčak ID:
253798
URI
Datum izdavanja:
15.3.1995.
Posjeta: 1.059 *