Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.19.1.10
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama
Daniela Petrušić
orcid.org/0000-0002-2302-8917
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Split, Hrvatska
Lidija Brkan
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učeničke preferencije klasične glazbe, učeničke preferencije klasične glazbe u duru i u molu te utjecaj poznatosti na učeničke preferencije klasične glazbe. Istraživanje je provedeno u veljači 2019. godine. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 250 učenika drugih, trećih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati potvrđuju da su dob i spol značajni prediktori preferencija klasične glazbe. Djevojčice u odnosu na dječake te mlađi učenici u odnosu na starije učenike preferiraju klasičnu glazbu. Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici preferiraju klasičnu glazbu u molu, nego u duru. Konačno, poznavanje glazbe pokazalo se značajnim faktorom koji utječe na glazbene preferencije učenika, što je u skladu s brojnim dosadašnjim istraživanjima.
Ključne riječi
dur; glazbene preferencije; klasična glazba; mol; nastava glazbe
Hrčak ID:
253817
URI
Datum izdavanja:
15.3.2021.
Posjeta: 1.580 *