Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Tekst kao jezičnometodički predložak spoznajnih aktivnosti razumijevanja i tumačenja pročitanog

Sanja Soče ; Pedagoški fakultet u Sarajevu


Puni tekst: hrvatski pdf 4.207 Kb

str. 63-73

preuzimanja: 302

citiraj


Sažetak

U odgojno-obrazovnom procesu kvaliteta čitanja je osnovna pretpostavka za ostvarivanje ključnih ciljeva nastave. Kompetencija čitanja posreduje u učenju i poučavanju o životu i za život jer čitanje, doživljaj i razumijevanje teksta rezultat je percepcije i recepcije na kognitivnoj i emocionalnoj razini. Tekst kao jezičnometodički predložak jedno je osnovnih sredstava metodičkog modeliranja sadržaja gotovo u svim nastavnim predmetima. Na percepciju i recepciju teksta, posebice književnoumjetničkog teksta, utječe motivacija za stvaranje, znatiželja, imaginacija i identifikacija za proces doživljavanja pročitanog te jezični i izvanjezični činitelji, osobito stupanj lingvističke i literarne razvijenosti.

Ključne riječi

metodika; tekst, čitanje; razumijevanje; učenje, poučavanje.

Hrčak ID:

254268

URI

https://hrcak.srce.hr/254268

Datum izdavanja:

16.3.2021.

Posjeta: 872 *