Filologija, No. 75, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/m16wjceko9
Ni med cvetjem ni pravice! Obrada nestandardnog leksika u hrvatskim čitankama i školskim rječnicima
Bojana Schubert
Sažetak
U radu se analizira odnos školskih rječnika hrvatskoga jezika prema nestandardnom leksičkom sloju koji je dijelom hrvatske književnosti, lektire, a onda i čitanki za nastavni predmet Hrvatski jezik. Dolazi se do zaključka da je u hrvatskim čitankama nestandardni leksik hrvatskoga jezika često obrađen neprecizno, bez velikog mara, a u školskim je rječnicima uglavnom preskočen, neobrađen, što upućuje na zaključak da postojeći školski rječnici hrvatskoga jezika ne ispunjavaju u potpunosti svoju svrhu jer ne opisuju hrvatski jezik s kojim se učenik susreće u školskome gradivu – tijekom nastave ili čitajući lektiru – nego p(r)opisuju ono što njihovi autori/sastavljači smatraju standardnim hrvatskim jezikom.
Ključne riječi
Hrčak ID:
254321
URI
Datum izdavanja:
23.3.2021.
Posjeta: 1.948 *