Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v23i1.3972
Stilovi roditeljstva kao prediktori uključenosti učenika u obrazovni proces
Tatjana Marić
orcid.org/0000-0002-6124-2607
; Department of Pedagogy Faculty of Natural Sciences and Mathematics University of Banja Luka Mladena Stojanovića 2, 78000 Banja Luka Bosnia and Herzegovina
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja i prediktorsku ulogu stilova roditeljstva u
uključenost učenika u nastavu, ponajprije kognitivnu, emocionalnu i socijalnu.
Roditeljski stilovi klasificirani su u tri glavne skupine: poželjan, nepoželjan i
divergentan. Istraživanje je provedeno s učenicima završnih razreda osnovne škole
(N = 269 učenika) prosječne dobi od 13,08 godina i njihovih roditelja (N = 269).
Podatci su prikupljeni Upitnikom kako roditelji reagiraju i Upitnikom emocionalne,
socijalne i kognitivne uključenosti učenika. Pokazalo se da su roditeljski odgojni
stilovi značajni prediktori učenikove uključenosti u nastavu, s time da najvećim
dijelom varijance objašnjavaju forme poželjnoga roditeljskoaga stila, s naglaskom
na formu kongurentnoga stila. S druge strane, forme nepoželjnoga i divergetnoga
stila imaju potencijal za izazivanje niske razine uključenosti učenika, kako u
kognitivnoj, tako i u socijalnoj i emocionalnoj dimenziji. Rezultati ukazuju na
važnost stilova roditeljstva u predikciji uključenosti učenika u nastavu, što bi bio
početni korak u razvoju i poboljšanju dječjih kompetencija.
Ključne riječi
obrazovni proces; poželjni; nepoželjni i divergentni (promjenjivi) stil; uključenost učenika
Hrčak ID:
256409
URI
Datum izdavanja:
23.3.2021.
Posjeta: 2.653 *