Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i1.3418
Istraživanje poznavanja mrežnoga pedagoškog sadržaja nastavnika prirodnih predmeta
Abdullah Balcı
orcid.org/0000-0002-3205-0067
; Department of Computer Technology Erbaa Vocational School Tokat Gaziosmanpaşa University Erbaa Meslek Yüksekokulu, Gaziosmanpaşa Mh. Alişan Diktaş Cd. No:26, 60500 Erbaa/Tokat, Turkey
Bulent Aydogdu
; Department of Mathematics and Science Education Faculty of Education Afyon Kocatepe University Ahmet Necdet Sezer Kampusü Gazligöl Yolu, Eğitim Fakültesi, 03200 Afyonkarahisar, Turkey
Fatih Özdinç
orcid.org/0000-0003-2150-5019
; Department of Computer Education & Instructional Technology Faculty of Education, Afyon Kocatepe University Ahmet Necdet Sezer Kampusü Gazligöl Yolu, Eğitim Fakültesi, 03200 Afyonkarahisar, Turkey
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati poznavanje mrežnoga pedagoškog sadržaja
nastavnika prirodnih predmeta. Istraživanje je zasnovano na dizajnu miješanih
metoda i provedeno je s uzorkom nastavnika prirodnih predmeta, koji je obuhvatio
ukupno 229 nastavnika u kvalitativnom dijelu studije i 17 nastavnika prirodnih
predmeta, s različitim iskustvom, u kvalitativnom dijelu istraživanja. Kvantitativni
podatci u istraživanju sakupljeni su upotrebom Skale poznavanja mrežnoga
pedagoškog sadržaja, a kvalitativni podatci sakupljeni su polustrukturiranim
intervjuom. Deskriptivne statistika, Mann-Whitney U test i Kruskal-Wallis H test
upotrijebljeni su za analizu kvantitativnih podataka, a metodom analize sadržaja
obrađeni su kvalitativni podatci. Kvantitativni rezultati istraživanja pokazuju
vrlo visoke razine percepcije samoučinkovitosti vezane za poznavanje mrežnoga
pedagoškog sadržaja nastavnika prirodnih predmeta. Osim toga, rezultati dobiveni
primjenom sveukupne Skale i njezinih poddimenzija značajno se razlikuju s obzirom
na iskustvo nastavnika. Kvalitativni rezultati studije otkrili su da nastavnici prirodnih
predmeta koriste mrežu za predavanja, eksperimente, praksu, vizualnu podršku,
videozapise i kompenzaciju manjka materijala. Također je naglašeno da nastavnici
trebaju biti obrazovani kako bi koristili mrežu u svojim praksama poučavanja.
Ključne riječi
nastavnici prirodnih predmeta; mrežno potpomognuto poučavanje; poznavanje mrežnoga pedagoškog sadržaja; samoučinkovitost
Hrčak ID:
256413
URI
Datum izdavanja:
23.3.2021.
Posjeta: 1.367 *