Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zašto djeca vježbaju? Evaluacija jedne motivacijske skale

Smiljka Horga ; Fakultet za fizičku kulturu, Zagreb
Dean Štimac ; Ponder - Psihološka priprema sportaša, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 711 Kb

str. 57-63

preuzimanja: 129

citiraj


Sažetak

Na osnovi istraživanja Wankela i Kreisela (1985), konstruiran je upitnik uživanja u vježbanju, koji je primijenjen na 23 učenice i 23 učenika petih razreda jedne osnovne škole. Radi provjere hipotetske strukture upitnika (intrinzični, socijalni i ekstrinzični razlozi uživanja u vježbanju), njegova je faktorska struktura određena posebno za djevojčice i posebno za dječake, jer je multivarijatna diskriminacijska analiza pokazala statistički značajne razlike u odgovorima dviju skupina na čestice upitnika. Ni u djevojčica ni u dječaka hipoteza nije potvrđena u potpunosti. I u jednih i u drugih izolirani su socijalni i ekstrinzični razlozi uživanja u vježbanju, dok su se intrinzični razdvojili u dva faktora, i to u: uzbuđenje igre i težnju za majstorstvom u djevojčica, te izazov i težnju za majstorstvom u dječaka.

Ključne riječi

psihologija sporta, tjelesno vježbanje, djeca, motivacija, faktorska analiza, upitnik, multivarijatna diskriminacijska analiza

Hrčak ID:

256687

URI

https://hrcak.srce.hr/256687

Datum izdavanja:

28.4.1999.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 404 *