Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi41207

Od Hegela prema antičkom žanru gnoma – dijalektika u Sofoklovoj tragediji Kralj Edip

Vladimir Rismondo ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Akademija za umjetnost i kulturu, Ulica kralja Petra Svačića 1/F, HR–31000 Osijek


Puni tekst: engleski pdf 983 Kb

str. 355-355

preuzimanja: 77

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 983 Kb

str. 329-355

preuzimanja: 934

citiraj


Sažetak

Hegelovo viđenje grčke tragedije važna je postaja svakom teorijskom, ali i praktičnom razmatranju dramskog pisma. Hegel je grčku tragediju promatrao iz perspektive vlastitog dijalektičkog sistema, čime je posredno utjecao i na dramaturšku praksu u 19. i 20. st. Zato se u tekstu razmatra Sofoklovu dramu Kralj Edip, najprije s Hegelovih teorijskih pozicija, a potom i iz praktične dramaturške perspektive po uzoru na vrlo utjecajan priručnik Lajosa Egrija posvećen dramskom pismu. U radu se, nadalje, istražuje različito poimanje dijalektike u filozofijskom i dramskom dijalogu te se osvrće i na svojevrsnu primijenjenu dijalektičnost u radu grčkih umjetnika 5. st. pr .n. e. Konačno, tekst istražuje ranu grčku literarnu formu gnome te u njoj pokušava pronaći izvore kasnijem grčkom poimanju dijalektike.

Ključne riječi

Georg Wilhelm Friedrich Hegel, dijalektika, Lajos Egri, Sofoklo, Edip, drama, dijalog, skulptura, gnome

Hrčak ID:

260159

URI

https://hrcak.srce.hr/260159

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.304 *