Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo.28.1.10
Nastava iz prirodoslovnog područja za slijepu djecu i djecu s oštećenjima vida
Janja Plazar
orcid.org/0000-0002-1032-8398
; Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem, Koper, Slovenija
Cécil J. W. Meulenberg
orcid.org/0000-0001-8778-3316
; Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Slovenija
Aksinja Kermauner
orcid.org/0000-0003-0731-3002
; Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem, Koper, Slovenija
Sažetak
Nastava iz prirodoslovnog područja danas se najčešće temelji na principima konstruktivizma prema kojima djeca trebaju biti aktivni sudionici procesa učenja i izgrađivati svoje znanje na temelju iskustva. Metode i sredstva korištena u nastavi prirodoslovnog područja moraju biti prilagođeni perceptivnim potrebama slijepe djece i djece s oštećenjima vida kako bi im se omogućilo aktivno sudjelovanje u procesu učenja. Cilj ovoga rada je opisati posljednje spoznaje o aktivnom i istraživačkom učenju slijepe djece i djece s oštećenjima vida u nastavi prirodoslovnog područja te otkloniti postojeće zablude. Nadalje, rad predstavlja recentna istraživanja koja ukazuju na prilagođene uspješne i visokokvalitetne odgojno-obrazovne pristupe i metode. S obzirom na navedeno, sadržaj rada bit će od koristi nastavnicima iz prirodoslovnog područja, kao i istraživačima inkluzivnih učionica.
Ključne riječi
aktivno učenje; prilagođeni odgojno-obrazovni alati; sljepoća; inkluzija; oštećenja vida
Hrčak ID:
260368
URI
Datum izdavanja:
14.7.2021.
Posjeta: 2.922 *