Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/mo.28.1.11

Stavovi nastavnika geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju

Dominko Svilan
Ana Pejdo orcid id orcid.org/0000-0003-4007-1359 ; Odjel za geografiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Jadranka Brkić-Vejmelka ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 395 Kb

str. 191-216

preuzimanja: 735

citiraj


Sažetak

Za uspješnu primjenu koncepta inkluzivnog obrazovanja, uz materijalne i tehničke uvjete, vrlo je važna kvaliteta i unapređenje odgojno obrazovne prakse, temeljna znanja o odgoju i obrazovanju djece s teškoćama, kao i kompetentnost svih dionika u procesu odgoja i obrazovanja. Nastavnici su ključni dio odgojno-obrazovnog procesa pa su njihova stečena znanja i vještine od velike važnosti za uspjeh primjene koncepta inkluzivnog obrazovanja. Cilj ovoga rada bio je utvrditi stavove nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola o radu s učenicima s teškoćama u razvoju te analizirati koje nastavne metode koriste i u kojoj mjeri ih prilagođavaju učenicima s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno metodom anketnog upitnika, a obuhvatilo je nastavnike osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj (N=110). Rezultati istraživanja pokazuju da se nastavnici ne smatraju dovoljno kompetentnima za svakodnevni rad s djecom s teškoćama te izražavaju potrebu za dodatnim edukacijama i usavršavanjima. U svakodnevnom radu nastoje prilagoditi nastavne sadržaje i metode poučavanja pojedinim teškoćama djece. Nastavnici smatraju kako je za uspjeh u poučavanju potrebna veća suradnja sa školskom stručno-pedagoškom službom i s roditeljima. Kod pojedinih tvrdnji utvrđene su razlike u stavovima nastavnika koji rade u osnovnim u odnosu na one zaposlene u srednjim školama.

Ključne riječi

učenici s teškoćama u razvoju; geografija; nastava; stavovi nastavnika

Hrčak ID:

260369

URI

https://hrcak.srce.hr/260369

Datum izdavanja:

14.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.812 *