Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3890
Matematička tjeskoba i faktori utjecaja među učenicima niže srednje škole u Yogyakarti u Indoneziji
Rully Charitas Indra Prahmana
orcid.org/0000-0002-9406-689X
; Mathematics Education Department Universitas Ahmad Dahlan Jl. Pramuka 42, 55161 Yogyakarta, Indonesia
Tri Sutanti
; Guidance and Counselling Department Universitas Ahmad Dahlan Jl. Pramuka 42, 55161 Yogyakarta, Indonesia
Ahmad Muhammad Diponegoro
; Psychology Department Universitas Ahmad Dahlan Jl. Pramuka 42, 55161 Yogyakarta, Indonesia
Sažetak
Tijekom prošloga desetljeća nekoliko je istraživača dokumentiralo rezultate svojih
istraživanja veze između matematičke tjeskobe i slabih matematičkih sposobnosti
učenika. Stoga proučavanje matematičke anksioznosti i njezinih uzročnika
postaje važno područje istraživanja. U ovoj studiji nastojali smo utvrditi razinu
matematičke tjeskobe i faktore utjecaja među učenicima nižih srednjih škola u
Yogyakarti u Indoneziji. Istraživanje je zasnovana na deskriptivnom istraživačkom
modelu s kvantitativnim podatcima o matematičkoj anksioznosti učenika u nižim
srednjim školama u Yogyakarti. U istraživanju je sudjelovalo 2163 učenika iz
44 državne i privatne škole u Yogyakarti. Ovi su ispitanici odabrani tehnikom
nasumičnoga uzorkovanja, a podatci su analizirani metodama deskriptivne
statistike. Rezultati pokazuju da se matematička tjeskoba učenika niže srednje
škole očituje većinom kognitivnim simptomima. Najznačajniji faktor koji utječe na
matematičku tjeskobu je dom, tj. interakcije s roditeljima te braćom i sestrama, a
drugi čimbenik je razred. Nužna je suradnja raznih relevantnih aktera u školama
kako bi se smanjila matematička anksioznost učenika.
Ključne riječi
faktori matematičke tjeskobe; matematička tjeskoba; suradničko savjetovanje; učenici niže srednje škole
Hrčak ID:
262055
URI
Datum izdavanja:
3.9.2021.
Posjeta: 1.442 *