Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.30.3.07
Analiza koautorstva na radovima u časopisima iz obrazovnih znanosti autora iz europskih postsocijalističkih zemalja
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Maja Jokić
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Marina Martinčević
; Filozofski fakultet
Sažetak
U ovom radu analizira se aspekt koautorstva na radovima
(n = 3017) u znanstvenim časopisima (n = 384) u polju
obrazovnih znanosti autora iz 15 postsocijalističkih zemalja
od 1996. do 2019. godine. Kvantitativni podaci proizlaze iz
baze Scopus, a dopunjeni su strukturiranim intervjuima
provedenima sa 10 znanstvenika. Svrha istraživanja jest
opisati koautorstvo adresirane skupine znanstvenika te
utvrditi njegov odjek objavljenih radova u znanstvenoj
zajednici. Utvrđeno je da koautorstvo znanstvenika iz
postsocijalističkih zemalja s kolegama iz zapadnih zemalja
pridonosi većoj vidljivosti rezultata znanstvenih istraživanja u
znanstvenoj zajednici. Rezultati upozoravaju na nedovoljnu
zastupljenost međunarodnih koautorstava i slabu
zastupljenost autora iz postsocijalističkih zemalja u
međunarodno relevantnim časopisima, što se odražava na
njihovu slabu citiranost i vidljivost u široj znanstvenoj
zajednici.
Ključne riječi
obrazovne znanosti; europske postsocijalističke zemlje; suradnja; autorstvo; znanstveni časopisi
Hrčak ID:
263236
URI
Datum izdavanja:
6.10.2021.
Posjeta: 1.727 *